Hanbing Korean Desert Cafe

by - December 13, 2016

↢Assalamualaikum↣

Lama gilaaa tak menaip kat sini. Selalu merapu meraban dekat Twitter jeee. Hiks!
Korang boleh follow jugak tauu, klik je button T sebelah kanan sidebar ni okay?

Btw, belakangan ni aku ada jalan-jalan sekitar Kuala Lumpur dan kawasan berdekatan dengan Ain and Kak Liya. Buat apa? Haaa, diorang ni lah geng Jalan Jalan Cari Makan aku sekarang.


Okay aku mulakan dengan memperkenalkan dua manusia yang penting jugalah dalam hidup aku kaaaannnn.

Inilah dia Ain Nadhira Chan 😜



Oppppss, inter frame pulek kan. Maafin aku ya Ain. Dulu ingat Ain tak mesra alam. Silap okay, aku yang tak mesra alam ghopenyee Wkakakakaaa! Sekarang, best buddy en tolonglah mengaku best buddy👊 *Thanks selalu cover aku, muahh loads 💋💋💋



Ini pula Kak Liya. Makcik comel yang suka makan tapi selalu tak habiskan. Geram tau! HAHA.


Eh, korang pandang tuan dalam gambar tu ke desert tuu?
Sabar sabar, ni hakak kasi close up baik punya.


See see, terliur tak? Kitorang pesan 3 flavors iaitu....
➼ Mango Snow Ice RM24
 ➼Green Tea Snow RM24
➼Blueberry Cheese Snow Ice RM26


Secara keseluruhan aku bagi ⭐⭐⭐⭐ !!!!

Memang puas sangat makan, sampai brain freeze pun still nak habiskan. Serious-shit punya cerita okayy tak tipu. Ni bukti dia, aku stop makan kejap tengah jalan. Hahahahah


Because I believe I can finish them. Take five and CONTINUUUEEEEE!!!!

Mine was Mango Snow Ice. Mango BESAR BESAR dan BANYAKKKK OKAYY! Dig and dig until the last pieces of mango slices. Dengan ice yang sangat macam snow (walaupun tak pernah rasa snow tu cemana ennn hahah) tapi serious ice dia halus dan lembut tambah dengan ice cream, susu and mangoo goshh sedap gila. Thanks Hanbing Korean Desert for coming to Malaysia. Takyah susahkan diri terbang ke Korea semata-mata nak merasa desert ni. Kah!

Eh lupa nak cakap, bagi peminat tegar Uji Matcha (Green Tea) aku suggest sangat pilih yang Ain pilih ni. Penuh nikmat rasa Green Tea tu ditambah dengan Mochi lembut and kacang merah...yang tak gemarkan kacang merah (macam aku) pun terjebak jugak weh. Tak terlalu manis dan tak terlalu pahit. Just nice. Love Love!

Then last one, choosen by Kak Liya was Blueberry Cheese Snow Ice. Ini sesuai untuk orang yang sukakan rasa manis. Dalam manis manis dia tu terselit Blueberry yang seimbangkan rasa desert ni. Cheesecake dia? Goshh I loikkkkeeeee! Sedap sangat. Shaved Ice dengan Hanbing ni memang sangat halus dan macam lambat cair. Tapi bila masuk mulut, wahhhh terus cair dan rasa desert tu memenuhi mulut kita. Heaven of deserts!

Korang yang nak rasa desert ni boleh la kunjung ke ...


Hanbing Korean Dessert Cafe (Hanbing IOI City Mall)LG-75, West Wing, IOI CITY MALL, IOI RESORT CIT

or


33, Jalan Telawi 3, Bangsar


or


Ground Floor, SS15 Courtyard Subang, Jalan SS15/4G



♥ Thanks for reading♥

You May Also Like

0 thoughts